lokale omroep

Het radioprogramma “Het Muziekmuseum” wordt iedere week met veel toewijding en liefde voor muziek geproduceerd. Het programma werd in 2010 door de OLON genomineerd voor Beste Lokale Radio Programma van dat jaar. Hieruit blijkt de hoogstaande kwaliteit voor de lokale omroep. Het programma geeft veel informatie over muziek in ‘t algemeen. Het is inmiddels via de ether al in meer dan 50 woonplaatsten te ontvangen, verspreid over heel Nederland.

ICE-norm

Zoals u weet hebben lokale omroepen de plicht om een bepaald percentage informatie uit te zenden. Het radioprogramma Het Muziekmuseum wordt meegeteld voor de ICE-norm. Het commissariaat voor de media geeft ruimte aan lokale omroep om programma’s van externen in beperkte mate aan te schaffen. Het is overigens niet de bedoeling dat “Het Muziekmuseum” lokale programma’s vervangt. Het is vooral als aanvulling bedoeld. Het programma is helemaal gratis zonder nare verplichtingen.

lokale  omroep

Samenwerking

De OLON stimuleert lokale en regionale omroepen om samen te werken. Het aanbieden van ons radioprogramma zien we als een belangrijke vorm van samenwerking.  Door de handen in elkaar te slaan denken we dat we ondanks de bezuiningen de lokale omroep in Nederland volop toekomst.
Doet u ook mee? Begin bij ‘Het Muziekmuseum’. Neem contact met ons op!

Beoordeel zelf en luister! 

Wilt u snel beoordelen of het radioprogramma ‘Het Muziekmuseum’ geschikt is voor uw eigen lokale radio beluister of download het programma dan nu.
Druk op de playbutton (links van de tekst) om het programma te besluisteren of met uw rechtmuis knop om het programma te downloaden.

CONTACT

Bent u als lokale omroep geïnteresseerd in Het Muziekmuseum en wilt u meer informatie over het wekelijks verkrijgen van het radioprogramma vul dan het onderstaand email formulier in of mail naar info@hetmuziekmuseum.nl

Radio Syndicatie

In Amerika is het heel gebruikelijk dat een radioprogramma via meerdere radiostations worden uitgezonden. Dat heet radio syndication. Het geeft stations met kleine budgetten de kans om toch dure en kwalitatief hoogstaande programma’s in hun eigen programmering op te nemen. Tevens wordt daarmee de algemene kwaliteit en het imago van het station verhoogd. Deze methode werd al toegepast in de jaren 40 in de VS. Radioprogramma’s werden toen via platen verspreid onder radiostations. Gelukkig is de techniek inmiddels zover dat het aanleveren van filebased programma’s eenvoudig is te realiseren. Een bekend voorbeeld van radiosyndication is de American Top 40